Media 2018-01-25T18:07:05+01:00

 Hebban.nl over Last en Liefde

 Spreekbuis.nl over Last en Liefde

 Bussums Nieuws over Last en Liefde

 Vrouw.nl over Last en Liefde

 Interview Tinekeshow over Last en Liefde

 Compilatie boekpresentatie Last en Liefde

 Leesclub bol.com over Last en Liefde

 Interview over Last en Liefde in Gooische Tam Tam

 Boekenblog: Het Dagboek van Annika.nl over Weg van jou

Chicklit.nl over Valse Start

 Rachelleest.nl over Valse Start

 Adorablebooks.nl over Valse Start

 Books I care about over Valse Start

 Bussums Nieuws over Valse Start

 Leestank.be over Valse Start

 interview 6fm over Valse Start

 Bussums Nieuws over Henriëtte de Smet

 Chicklit.nl over Henriette de Smet

 Boekentips.nl met alle boeken van Henriëtte de Smet

 ‘Een vlot geschreven roman die ontspanning met een glimlach biedt’ (De Telegraaf over ‘Overboord’)

Recensies NBD BIBLION:

 ‘Rond haar veertigste verjaardag slaat bij Melissa de onvrede over haar relatie toe. Haar midlifecrisis wordt een midlifecruise; drie weken alleen op reis. Voor vertrek kijkt ze terug op de wording van haar huwelijk met Mick. Ze heeft nu twee al volwassen kinderen met hem, hij is lief en rijk, maar ook: een vrouwenjager. Tijdens de cruise gaat Melissa veel om met een vrolijke single vrouw, een echtpaar en een knappe man voor wie ze al snel romantische gevoelens koestert. Dan wordt de man van het echtpaar vermist. Vlotte en toegankelijke debuut: ‘hen-lit’roman, met emotie en humor. De flashback is doorvoeld, origineel en in een mooie stijl (relevant, sfeervol). Het gedeelte in het heden is meer als ‘chick-lit’thriller opgezet. Geschreven met evenwichtige lichtvoetigheid en sobere trefzekerheid, soms even uitschietend in al te minutieuze technische details of een banale of onhandige zinswending. De titel verwijst naar allerlei verhaalfacetten en er is een goede samenhang. Geloofwaardig is Melissa’s terugblik op een jarenlange vergulde kooi en haar behoefte aan zelfverwerkelijking.’ (NBD-Biblion over “Overboord” – Laurina van den Nieuwendijk’).

 ‘De eenendertigjarige Paula (ik-persoon) had een korte zeer bizarre liefdesverhouding met de acht jaar oudere Julien. Deze affaire eindigde met de plotselinge dood van Julien. Als Julien net begraven is, zit Paula nog een tijdje op zijn kamer, en overdenkt haar vreemde relatie met Julien. Ze ontdekt daar zijn fotoboeken en merkt dat ze hem eigenlijk helemaal niet kent. Ze gaat dan op zoek naar de waarheid achter zijn dood. Via flashbacks wordt het leven van de mysterieuze Julien ontrafeld. Net als er met een 10 denier nylonkous oneffenheden verdoezeld kunnen worden, is dat ook gebeurd in het leven van Julien. De verstikkende liefde waarmee Julien is opgegroeid heeft hem gemaakt tot een abnormale persoonlijkheid. Met gruwelijke gevolgen. Het wat raadselachtige verhaal speelt zich voornamelijk af in Milaan in 2010. Adequaat taalgebruik, waarbij het veelvuldige Engelse, Italiaanse en Franse woordgebruik in de context duidelijk is zonder vertaling. De hoofdpersonen komen redelijk uit de verf. Het verhaal bevat weinig spanning, maar de plot is redelijk verrassend.’ (NBD Biblion over 10 Denier).

 ‘Lena is de dertig voorbij. Ze is gelukkig met haar hardwerkende echtgenoot Marcel en hun twee schattige dochtertjes, Kim en Lauren. Lena heeft er nog geen moment spijt van gehad dat ze haar succesvolle, opslorpende baan na de geboorte van de oudste opgezegd heeft: ze schildert en houdt binnenkort haar eerste expositie. Ze heeft eigenlijk alles om gelukkig te zijn, en toch… Via internet zoekt ze bijna toevallig en eerder schoorvoetend contact met enkele mannen uit haar verleden. Drie gedateerde flashbacks situeren hen. Waar leidt dat toe? Krijgt Lena alles weer op een rijtje? De inleiding vol symboliek is erg origineel en het terugverwijzende slot maakt de cirkel rond. Het prettig lezende verhaal is doorspekt met subtiele humor, oogt erg levensecht en is daardoor herkenbaar. De alwetende verteller gunt de lezer inkijk in wat in het hoofdpersonage omgaat, dankzij evenwichtig gedoseerde beschrijvingen, gedachtegangen en dialogen. De plot is eenvoudig, maar meeslepend genoeg om je verder te doen lezen. Na ‘Overboord’ en ‘Weg van jou’* is dit het derde boek van deze auteur.’ (NBD Biblion over Poldertango).